Tuesday 5 August 2014

Kenyataan Media Dwn Pemuda PAS Pulau Pinang isu penganjuran 'Penang Nude Sports Game'.

Kenyataan Media Dwn Pemuda PAS Pulau Pinang isu penganjuran 'Penang Nude Sports Game'.

1. Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang amat kesal & membantah keras penganjuran program 'Penang Nude Sports Game' yang dilaporkan diadakan di pulau rahsia berhampiran pantai Teluk Bahang Pulau Pinang seperti yang dipaparkan dalam laman http://vimxxx.com/m/97390635.

2. Penang Nude Sports Game' yang boleh ditonton videonya dari pautan laman web tersebut jelas membelakangkan adab tatasusila masyarakat Malaysia sekaligus menyinggung sensitiviti umat  Islam khasnya di Pulau Pinang disaat umat Islam baru sahaja selesai menjalani ibadah bulan Ramadhan.

Ia juga telah mencemarkan nama Pulau Pinang apabila nama negeri ini digunakan dalam sebahagian nama program tidak berakhlak ini.

3. Dengan kadar segera, kami  mendesak supaya pihak berkuasa termasuk Kerajaan Negeri, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) & pihak-pihak berwajib lain yang berkaitan supaya menyiasat & mengambil tindakan sewajarnya terhadap penganjur yg turut merancang untuk menganjurkan aktiviti yang sama pada 5/12/2014 kelak (berdasarkan komen dari laman 'vimeo' tersebut).

Program sangat tidak bermoral seperti ini tidak boleh berulang lagi.

4. Kami bersetuju supaya semua enakmen, peraturan & garis panduan berkaitan penganjuran aktiviti seumpama ini dikemaskini supaya selari dengan Syariat Islam serta budaya masyarakat Malaysia selain dipertingkatkan penguatkuasaannya dari masa ke semasa.

Sekian.

AFNAN HAMIMI BIN DATO' TAIB AZAMUDDEN
Setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang.

5 Ogos 2014 / 9 Syawal 1435H

No comments:

Post a Comment