Tuesday 11 April 2017

Rafizi tak perlu berlengah dedah bukti - Khairuddin

Rafizi tak perlu berlengah dedah bukti - Khairuddin

FacebookTwitterGoogle+WhatsAppEmailPinterestLineSMSWeChatShare

Pada 11-04-2017 04:04 Ditulis Oleh Shuhaniza Said

 

SHAH ALAM: Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli tidak perlu berlengah-lengah untuk mendedahkan bukti dakwaannya mengenai penyaluran dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada seorang tokoh rapat dengan pemimpin PAS.

 

Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, Rafizi perlu berbuat demikian selepas beberapa kali dakwaannya sebelum ini gagal dibuktikan. 

 

"Tuduhan Rafizi itu, dia kena tunjukkan bukti segera, tunggu apa lagi. Sebutlah nama (pemimpin yang dimaksudkan) terus.

 

"Dan PAS tak perlu respon apa-apa. Dia (Rafizi) hanya menyebut tentang orang yang dikaitkan dengan PAS. Sebutlah nama dulu," katanya kepada Antarapos ketika dihubungi hari ini.

 

Kata Khairuddin, tindakan Rafizi itu menggambarkan dirinya sebagai seorang 'kartun politik'.

 

"Mula-mula dia sebut orang itu yang rapat dengan PAS, kemudian dia sebut pula bekas pimpinan PAS. Selepas ini tak tahu apa lagi yang dia nak sebut. Itulah kartun politik.

 

"Rafizi tiada kredibiliti untuk bercakap perkara seumpama ini, dia sudah banyak kali berbohong, dan orang yang berbohong tak boleh dibawa berhujah. Rakyat tak perlu dengar cakap Rafizi yang bersifat tuduhan," kata beliau lagi. 

 

Ketika ditanya sama ada PAS akan mengambil tindakan terhadap pemimpin PKR itu, Khairuddin berkata, parti itu buat masa ini belum bercadang mengambil sebarang tindakan undang-undang sehinggalah Rafizi tampil mengemukakan bukti bagi menyokong dakwaannya. 

 

Terdahulu, Rafizi dalam satu kenyataannya berkata akan mendedahkan kepada umum nama tokoh yang dikaitkan dengan penyaluran dana 1MDB itu dalam masa terdekat.

 

Malah, Ahli Parlimen Pandan itu turut akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) agar badan berkenaan dapat merujuk kembali kertas siasatan kes itu.

 

Semalam, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan dakwaan Rafizi sebagai satu pembohongan semata-mata dan meminta pemimpin PKR itu untuk segera bertaub

http://antarapos.com/am/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7WncpdmZw==

1 comment:

  1. SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!! SILA BACA!!!!

    Hey Guys !!! Am amat gembira saya mendapat lombong dari Luana. kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 2000 setiap hari. Saya dapat dari minggu lepas beliau dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 secara percuma. Kosong ATM mengeluarkan wang dari mana-mana mesin ATM dan tidak ada nama di atasnya, ia tidak boleh dikesan dan kini saya mempunyai wang untuk perniagaan dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup .Saya amat gembira i bertemu Annie kerana saya bertemu dua orang sebelum beliau dan mereka mengambil wang saya tidak mengetahui bahawa mereka adalah penipuan. Tetapi gembira sekarang. Annie menghantar kad melalui DHL dan saya mendapat dalam dua hari. Dapatkan kad anda sendiri dari dia kini dia tidak seperti scammer lain berpura-pura mempunyai kad ATM, Beliau memberi ia keluar secara percuma untuk membantu orang walaupun ia adalah menyalahi undang-undang tetapi ia membantu banyak dan tiada siapa yang mendapat terperangkap. im berterima kasih kepada Annie kerana dia berubah cerita saya dengan tiba-tiba. kad ini berfungsi di semua negara kecuali, Mali dan Nigeria. Alamat e-mel Annie adalah atmhacker2015@gmail.com

    ReplyDelete