Saturday 7 November 2015

NASIHAT & AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR ADALAH TANGGUNGJAWAB PAS

KENYATAAN MEDIA
Ketua Penerangan DUPP

NASIHAT & AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR ADALAH TANGGUNGJAWAB PAS

1. Berasaskan prinsip ;

" الدِّينُ النَّصِيحَةُ "

"Agama adalah Nasihat" antaranya "kepada pemerintah muslim" sebagaimana disebut dalam Hadis sahih, PAS akan terus menjalankan tugas beragama dan bernegaranya iaitu MENASIHATI kerajaan untuk sentiasa menegakkan keadilan dan meninggalkan kezaliman, berhemah dalam perbelanjaan negara dan meninggalkan pembaziran, mengamalkan ketelusan dan meninggalkan kepincangan pengurusan.

2. Berasaskan prinsip yang diimani oleh PAS sejak dulu iaitu AMAR MAKRUF dan NAHI MUNGKAR, PAS terus konsisten menyuruh kerajaan melakukan perkara-perkara baik untuk rakyat dan menegur serta mencegah kerajaan melakukan sebarang bentuk kezaliman dan kemungkaran.

3. Sebagai satu-satunya Parti Islam di negara ini, PAS akan terus memberikan idea-idea pengurusan dan pentadbiran berdasarkan prinsip Islam kepada kerajaan pusat semasa pimpinan UMNO BN agar rakyat sentiasa menikmati hak berwarganegara mereka.

4. PAS bersedia menerima kemasukkan ahli UMNO beramai-ramai ke dalam PAS di saat krisis keyakinan terhadap UMNO dan BN semakin merosot.

5. Ketika UMNO BN berhadapan dengan pelbagai isu melibatkan ketelusan seperti 1MDB, skandal derma politik RM 2.6 bilion, kenaikan kos hidup disebabkan percukaian GST, kejatuhan mata wang ringgit, kemerosotan hasil negara, belanjawan defisit, hutang negara yang memuncak, hutang isi rumah yang tinggi, susut nilai pendapatan maka PAS telah sangat bersedia untuk menjadi payung pemerintah kepada rakyat menggantikan UMNO dengan moto PAS GANTI UMNO.

Sekian.

Dato' Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri
Ketua Penerangan
Dewan Ulamak PAS Pusat

Sabtu 7 hb Nov 2015
dari New Castle, Australia bersama delegasi Ahli Parlimen Asean

1 comment:

  1. Saya ingin berkongsi kesaksian mengenai bagaimana perkhidmatan pendanaan Le_Meridian membantu saya dengan pinjaman sebanyak 2,000,000.00 USD untuk membiayai projek ladang ganja saya, saya sangat berterima kasih dan saya berjanji untuk berkongsi syarikat pembiayaan ini kepada sesiapa yang mencari jalan untuk mengembangkan perniagaannya project.the syarikat adalah syarikat pembiayaan. Sesiapa yang mencari sokongan kewangan perlu menghubungi mereka di lfdsloans@outlook.com Atau lfdsloans@lemeridianfds.com Encik Benjamin juga pada WhatsApp 1-989-394-3740 untuk membuat perkara mudah bagi mana-mana pemohon.

    ReplyDelete