Saturday 21 November 2015

Kerajaan Pulau Pinang Semakin Goyah?

Kerajaan Pulau Pinang Semakin Goyah?

Sangat menarik untuk diperhatikan apabila 5 Adun PKR mengambil sikap berkecuali ketika Adun UMNO Pulau Betong Muhammad Farid Saad mengemukakan usul bahawa semua projek penambakkan tanah di Pulau Pinang perlulah melalui proses bantahan awam sebelum kelulusan diberikan.

Ketua Menteri Pulau Pinang menganggap mereka yang berkecuali ini sebagai "bersama Umno", lalu mendesak Presiden PKR "menilai dengan teliti" keputusan lima Adun parti itu yang berkecuali.

Sebelum ini Lim Guang Eng sangat lantang mengkritik PAS yang mengambil sikap berkecuali dalam undian kelulusan Bajet 2016 di Parlimen.

Adun Penanti daripada PKR pula dalam tangisan meluahkan rasa terkilan dan kekecewaannya terhadap kerajaan negeri Pulau Pinang dalam sidang DUN kerana tidak menjawab banyak persoalan yang beliau bangkitkan berkaitan pembangunan di Dun Penanti yang berada dalam parlimen Permatang Pauh yang diwakili Presiden PKR.

Usahlah disangka cerah hingga ke petang. Ingatlah juga kebarangkalian hujan di tengahari. Usahlah sombong dan angkuh apabila berkuasa sedang kuasa itu diperolehi bukan hanya dengan dokongan bersendiri.

Adakah ini tanda-tanda awal Pulau Pinang semakin goyah dan bakal terlepas daripada tangan DAP pada PRU ke14 di saat undi ahli-ahli PAS sudah pasti tidak akan dinikmati oleh DAP lagi???

Sekian.

Dato' Dr Mohd Khairuddin Aman Razali
Sabtu 21hb Nov 2015

www.drtakiri.blogspot.com

No comments:

Post a Comment