Wednesday 15 July 2015

ISTIQAMAH DENGAN PAS; USAH TERPEDAYA HASUTAN SYAITAN

Kenyataan Media
Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat

ISTIQAMAH DENGAN PAS; USAH TERPEDAYA HASUTAN SYAITAN

1. Dewan Ulamak PAS Pusat meneliti dengan penuh keprihatinan tindakan sebahagian ahli dan bekas kepimpinan Parti Islam Semalaysia PAS yang sedang mengusahakan wadah politik baru dan secara terbuka berkempen mengajak ahli-ahli PAS keluar daripada parti untuk bersama dengan wadah baru bagi memecah-belahkan kesatuan PAS.

Sementelah pula premis parti juga digunakan untuk melancarkan kempen keluar daripada parti oleh mereka yang masih memegang jawatan-jawatan dalam parti.

2. Sunnah kejadian seumpamanya telah berlaku dalam sejarah kehidupan Baginda saw yang dirakamkan oleh al-Quran iaitu pembinaan "Masjid Dhirar dan Tafriq" yang bermaksud masjid yang menimbulkan mudharat dan kerosakan serta perpecahan.

3. Masjid adalah tempat sujud kepada Allah. Pembinaannya tentulah secara zahirnya memberi kebaikan kepada Islam. Namun, niat disebalik pembinaan masjid tersebut adalah untuk menimbulkan kemudharatan dan perpecahan di kalangan umat Islam. Maka dengan perintah Allah masjid tersebut diarahkan untuk dirobohkan oleh baginda dan umat Islam dilarang oleh Allah untuk solat di dalamnya.

4. Pembinaan "Masjid Dhirar dan Tafriq" diusahakan oleh golongan munafikin yang menjadi musuh dalam selimut Nabi saw. Ia pula ditaja dan dibiayai di belakangnya oleh musuh Islam dan Nabi iaitu Rom yang beragama Kristian. Tujuannya agar ia menjadi tapak untuk mereka melancarkan serangan serta melemahkan kekuatan Nabi saw dan Islam di Madinah.

5. Al-Quran merakamkan cerita ini dan memberi beberapa panduan bertindak kepada Nabi saw dalam surah Taubah ayat 107-108;

( وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَلَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَى وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ ( 107 ) لَا تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ ( 108 ) )

Maksudnya; "Dan mereka yang menjadikan masjid bertujuan memudaratkan (dhirar), keengkaran (kufur), perpecahan di kalangan orang-orang beriman dan sebagai mata-mata tinjauan bagi orang yang memerangi Allah dan Rasul-Nya sebelum itu. Dan mereka pasti bersumpah "tidak ada yang kami hasratkan melainkan kebaikan" sedangkan Allah memberi kesaksian bahawasanya mereka adalah sebenar-benar pembohong. Janganlah kamu berdiri (solat) di dalamnya selama-lamanya. Pastinya masjid yang dibina atas asas taqwa daripada hari pertamanya lagi lebih layak untuk kamu berdiri (solat) di dalamnya (kerana) di dalam masjid itu terdapat lelaki-lelaki yang sentiasa mahu menyucikan diri sedang Allah sangat cintakan golongan yang sentiasa menyucikan diri".

Antara pedoman yang perlu diambil daripada ayat di atas ialah;

1. Meskipun pembinaan masjid selalunya bertujuan untuk menjadi tempat perhambaan diri kepada Allah namun ada yang dibina dengan tujuan yang salah dan jahat iaitu;

i) bertujuan memudharatkan Islam, umat Islam dan kepimpinan Nabi saw serta negara Islam.

ii) bertujuan kufur kepada Allah dan engkar terhadap Nabi saw.

iii) bertujuan memecah-belahkan kesatuan orang-orang yang benar-benar beriman dan mengikut perintah Allah bersama Nabi saw.

iv) bertujuan menjadi tapak kepada musuh yang memerangi Allah dan Rasul-Nya untuk mereka meninjau dan memerhatikan pergerakan Islam dan kekuatannya.

2. Golongan yang bertindak mengusahakan "Masjid Dhirar" ini sentiasa bersumpah untuk meyakinkan orang lain bahawa mereka berniat baik. Tak ada tujuan lain melainkan kebaikan. Sumpah selalunya menjadi benteng bagi orang-orang yang diragui kebenaran mereka.

3. Namun, Allah menegaskan bahawa mereka sebenarnya adalah sebenar-benar pembohong dan pendusta. Maka segala kenyataan dan pengakuan mereka yang disertakan dengan sumpah tidak boleh dipercayai.

4. Mereka yang mengusahakan Masjid Dhirar berkempen agar orang Islam solat di dalam masjid mereka. Maka Allah Taala melarang keras Nabi saw mengerjakan  solat di dalamnya.
لَا تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ
"Janganlah kamu berdiri (solat) di dalamnya selama-lamanya."

5. Alasan yang ditegaskan oleh Allah ialah masjid mestilah dibina daripada awal lagi atas dasar ketaqwaan. Masjid yang sebegini lebih layak dan berhak dimakmurkan.

Allah berfirman;

لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا

"Pastinya masjid yang dibina atas asas taqwa daripada hari pertamanya lagi lebih layak untuk kamu berdiri (solat) di dalamnya (kerana) di dalam masjid itu terdapat lelaki-lelaki yang sentiasa mahu menyucikan diri "

6. Masjid yang dibina seawalnya atas asas takwa mempunyai tonggak dan tunjang yang kuat serta pendokong tegar iaitu golongan yang sentiasa cintakan Allah yang tergambar menerusi amalan seharian mereka. Golongan ini disayangi dan dicintai oleh Allah. Golongan ini tentulah mempunyai aqidah dan syariat pegangan Islam yang jelas berpandukan al-Quran dan al-Sunnah.

NASIHAT

1. PAS sebagai sebuah gerakan Islam sedari awal penubuhannya pada 1951 adalah bertujuan menegakkan amar makruf dan mencegah kemungkaran serta memperjuangkan politik dan kuasa Islam. Ia tidak pernah berganjak daripada matlamat tersebut. Ia lebih layak dan berhak untuk dimakmurkan berbanding wadah baru yang dibina atas dasar kekecewaan semata-mata. Sementelah jika ia didalangi pula oleh mereka yang menentang keras usaha-usaha menegakkan undang-undang Allah.

2. Dewan Ulamak PAS Pusat menyeru ahli-ahli PAS untuk terus ISTIQAMAH SEHINGGA MENANG dengan bahtera PAS yang terbukti tegas dengan dasar dan prinsip-prinsip Islam dalam menentang kemungkaran politik pemerintah dan menegakkan pemerintahan Islam yang adil lagi berkebajikan.

3. Ahli-ahli PAS tidak perlu terpedaya dengan bisikan syaitan-syaitan yang mengajak keluar dari perjuangan politik Islam menerusi Parti Islam Semalaysia PAS yang berpandukan al-Quran dan al-Sunah, Ijma' dan Qiyas dengan pelbagai janji hiasan kejayaan yang palsu sama ada oleh syaitan di kalangan jin mahupun manusia kerana menjadi sunnah para Nabi dimusuhi oleh syaitan-syaitan jin dan manusia sebagaimana firman Allah dalam surah al-An'aam ayat 112;

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَاءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ ( 112 )

"Dan demikianlah Kami jadikan bagi setiap Nabi musuh iaitu Syaitan-syaitan jin dan manusia yang mengilhamkan antara satu sama lain kata-kata indah dengan tujuan memperdayakan. Dan jika Rabb kamu mahu mereka tidak melakukannya maka biarkanlah mereka beserta rekaan cerita dan pembohongan mereka."

Sekian.

"ISTIQAMAH SEHINGGA MENANG"

Disediakan oleh;
Dato' Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri
Ketua Penerangan
Dewan Ulamak PAS Pusat

Rabu 28 Ramadhan 1436 H / 15 Julai 2015

Rujuk; www.drtakiri.blogspot.com

5 comments:

  1. KESAKSIAN SAYA DARI UANG pemberi pinjaman SAH
    Nama saya Mimi Makhrita, saya dari Tenggarong, Kalimantan Timur, Indonesia.
    Apakah Anda telah mencari pinjaman ?, Apakah Anda perlu mendesak pribadi atau bisnis kredit ?, menghubungi Dennis Washington, dia membantu saya dengan pinjaman dari Rp800,000,000 beberapa hari lalu setelah telah scammed dari Rp15.000.000 dari seorang wanita yang mengaku telah pemberi pinjaman kredit tetapi saya berterima kasih kepada Tuhan hari ini bahwa saya mendapat pinjaman saya layak Rp800,000,000.
    Jangan ragu untuk menghubungi Dennis Washington untuk cairan Anda, Anda dapat menghubungi dia melalui Email: denniswashingtonincorporated4@gmail.com Anda juga dapat menulis saya untuk informasi lebih lanjut atau dictretion melalui email: mimimakhrita30@gmail.com, Memang Dennis Washington adalah orang kepercayaan layak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INILAH KISAH NYATA SAYA . . . . . . .DENGAN SOLUSI CEPAT KAYA
      BAYAR HUTANG DENGAN CEPAT SUKSES DAN PUNYA USAHA SENDIRI
      MOMENT BERSEJARAH BUAT HIDUP SAYA DAN KELUARGA
      Saya membawa kabar baik kepada Anda semua warga negara indonesia saya di panggung ini, Tuhan telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya sejak bulan Mei 2017, kesaksian dan kabar baik saya berjalan seperti ini,
      Nama saya Y Sigit Wijatmaka, islam dalam agama dan saya berasal dari kota Serang indonesia, dengan alamat saya di bawah ini:
      Jl. Azalea 6 No. 65 Taman Lembah Hijau Lippo Cikarang, RT 005 / RW 007 Serang, saya seorang pemasar dan juga seorang penasihat bisnis di perusahaan tempat saya bekerja, saya ingin menggunakan platform ini untuk menginformasikan semua hal di platform ini yang yang membutuhkan dan mencari dana dengan cepat yang tulus.
      Saya dan istri saya dapat Anda lihat di foto profil saya berada dalam hutang yang sangat besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman secara cepat dan instan tanpa resiko untuk melunasi hutang dan kami menghubungi KI JAMBRONG untuk mengajukan pinjaman dari PENARIKAN DANA GAIB yang pada bulan MEI 2017 yang lalu,
      INILAH KISAH PAHIT SAYA . . . .ATAU BISA DIBILANG DALAM SEJARAH HIDUP SAYA YANG KELAM
      kami ditipu oleh pemilik PERUSAHAAN dengan meminta kami membayar banyak biaya yang kami bayar dan pada akhirnya kami tidak mendapatkan pinjamannya, kami kehilangan sekitar 55 juta ke perusahaan pinjaman palsu di syngapore karena kami mengajukan pinjaman sebesar 1 miliar dan dengan semua biaya yang kami bayar, kami tidak mendapat pinjaman dan saya dan istri saya sangat frustrasi dan saya dipecat dari pekerjaan saya di perusahaan tempat saya bekerja karena saya juga mengambil pinjaman dari perusahaan tempat saya bekerja dan kami bangkrut dan muak dengan kehidupan .

      AWAL TITIK BALIK KEHIDUPAN SAYA. . . .BISA DIBILANG INILAH KISAH HIDUP SUKSES SAYA

      Jadi, Tuhan sangat baik hati, kami berdoa agar Tuhan mengarahkan kami ke seorang yang bisa membantu keadaan dan ke uangan kami,pada hari yang bersejarah dalam hidup saya tepatnya pada hari sabtu tanggal 20 Mei 2017, saya sedang browsing internet ketika saya bisa menemukan kesaksian seorang wanita indonesia dengan nama Novi Setyaningsih dengan alamat facebook/email setyaningsihnovi@yahoo.com
      yang berasal dari kota megalang, bagaimana Tuhan mengubah kehidupan finansialnya melalui KI JAMBRONG dengan pinjaman DANA GAIB dia meminta saya untuk menghubungi KI JAMBRONG dan dia mengenalkan saya kepada KI JAMBRONG dan dia memberi saya keberanian UNTUK mengajukan pinjaman dari KI JAMBRONG dan saya pun menghubungi beliau dengan NOMOR 0853-1712-1219
      dan SAYA mendapat pinjaman dari KI JAMBRONG sebesar 5 MILYAR yang merupakan pemilik PADEPOKAN . PENARIKAN DANA GAIB yang kemudian mengubah hidup saya sebelumnya yang di hina dan tidak dihargai oleh orang ,sekarang saya sudah berkecukupan dan mapan sebagai 1 keluarga punya usaha sendiri dan MOBIL PRIBADI kemudian untuk informasi lebih lanjut tentang KI JAMBRONG bisa MENGHUBUNGI = 0853-1712-1219 BELIAU benar-benar membantu kehidupan saya pinjaman dari DANA GAIB benar-benar mengubah hidup saya TERIMA KASIH KI JAMBRONG SEMOGA SEHAT SELALU
      akhirnya 5 Milyar yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN SILAHKAN HUB AKI JAMBRONG DI 0853-1712-1219.)

      ANDA JUGA BISA BERKONSULTASI MASALAH LAIN SEPERTI : TOGEL,PELARIS,SANTET,TUYUL,PERCINTAAN/ASMARA ATAU MASALAH GAIB LAINNYA.
      INI TIDAK AKAN BERHASIL TANPA ADA KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN DALAM DIRI ANDA SENDIRI

      Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas bacaan kesaksian dan kabar baik saya
      Tuhan memberkati kalian semua!

      Delete
  2. Halo, nama saya Nofia, pagi korban penipuan dari tangan kreditur penipuan, saya menghabiskan lebih dari 56 juta di tangan pemberi pinjaman palsu, karena saya butuh modal besar dari 350 juta, saya hampir mati, tidak ada tempat untuk pergi, saya bisnis hancur dalam proses saya kehilangan anak saya. . Aku tidak tahan lagi .. semua ini terjadi November 2014 hingga Maret 2015, tidak semua sampai saya bertemu dengan seorang teman yang memperkenalkan saya ke ibu yang baik Nyonya Diana yang akhirnya membantu saya mengamankan pinjaman di perusahaannya, ibu yang baik, saya ingin untuk menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Tuhan terus memberkati Anda, saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu Anda, bahwa mereka banyak scammers luar sana, jika Anda membutuhkan pinjaman dan pinjaman yang dijamin cepat mendaftar hanya melalui ibu Diana, melalui email. dianarobertloanfirm@accountant.com dan dianarobertloanfirm@gmail.com, Anda dapat menghubungi saya melalui email ini; nofiayani@gmail.com com untuk mendapatkan informasi tahu. silahkan dia satu-satunya tempat yang handal dan terpercaya. Tidak ada pajak. untuk membayar .. terima kasih

    ReplyDelete
  3. Halo, nama saya Sahaja seorang korban penipuan penipuan kreditur tangan, saya menghabiskan lebih dari 7.000.000 Rp di tangan pemberi pinjaman palsu, karena saya butuh modal besar dari 210.000.000 Rp aku hampir mati, tidak ada tempat untuk pergi, bisnis saya hancur dalam proses saya kehilangan anak saya. , Saya tidak bisa tahan lagi .. semua ini terjadi Juli 2014 sampai Mei 2015, tidak semua sampai saya bertemu dengan seorang teman yang memperkenalkan saya ke ibu yang baik Lady Lisa yang akhirnya membantu saya mengamankan pinjaman di perusahaan, ibu yang baik, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Tuhan terus memberkati Anda, saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu Anda, bahwa mereka banyak scammers luar sana, jika Anda membutuhkan pinjaman dan pinjaman dijamin cepat mendaftar hanya melalui ibu Lisa melalui email. Lisajeffersomloanfirm@gmail.com dan Lisajeffersomloanfirm@cash4u.com, Anda dapat menghubungi saya melalui email ini; Sahajaputra112@gmail.com, untuk mendapatkan informasi keluar. silahkan dia adalah satu-satunya tempat yang handal dan terpercaya. Tidak ada pajak. untuk membayar .. Terima kasih

    ReplyDelete
  4. Get A Quick Loan With Low Interest

    At Charlie Hughes&Co Loan Company, you get short and long term loan at a low interest rate. We offer different kinds of loan to individuals, businesses or Corporate Enterprises at varied interest rate.
    To put in a request, more information regarding rates and to understand our terms and conditions clearly. Contact us by email:
    loanmehughesco.org@gmail.com

    ReplyDelete