Tuesday 4 February 2014

Keputusan Lajnah Politik PAS Pusat di Alu-alukan

Kenyataan Media 4 Feb 2014

Keputusan Lajnah Politik PAS Pusat di Alu-alukan

1. Dewan Ulamak PAS Pusat mengambil prihatin kezaliman terhadap Ameer Jamaat Islami Bangladesh yang dinafikan perbicaraan yang adil seperti yang dibangkitkan oleh kenyataan Presiden PAS selepas mesyuarat Lajnah Politik semalam. Berikutan itu semua pihak digesa membanyakkan memo bantahan kepada kedutaan Bangladesh sebagai tambahan kepada memo yang sudah dihantar oleh PAS sebelum ini untuk menggambarkan solidariti umat Islam dan rakyat Malaysia terhadap sesiapa sahaja yang dizalimi.

2. Kenyataan Presiden hasil keputusan mesyuarat Lajnah Politik PAS Pusat yang turut disertai oleh saya mewakili DUPP bahawa isu kedudukan Menteri Besar Selangor dalam PRK Kajang tidak berbangkit sangat dialu-alukan dan meredakan keresahan pelbagai pihak yang bimbang ia menggugat kestabilan kerajaan PR di Selangor.

3. Begitu juga atas semangat Pakatan Rakyat dan menolak segala polisi pincang kerajaan BN, PRK Kajang yang  berlaku secara tergesa-gesa tanpa perbincangan awal semua rakan PR akan dibantu berdasarkan keperluannya insyallah.

Dato Dr Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri
Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat

No comments:

Post a Comment