Saturday 3 May 2014

Aktiviti Jumaat 26.4.2013

Program dimulakan dengan kuliah Dhuha mingguan di Surau Ayah Itam. Saya menghuraikan tafsir Ayat 61-68 surah Aali Imran dan Hadis Ali bin Abi Talib yang diberi bendera oleh Nabi saw untuk mengepalai tentera Islam menyerang Yabhudi di bumi Khaibar. Nabi titipkan pesanan
ﻷن يهدي الله بك رجلا خير لك من حمر النعم
Hidayah yang diberikan oleh Allah menerusi kamu kepada seseorang itu lebih baik daripada kamu mendapat unta merah.

Seterusnya menziarahi kematian allahyarham Hj Jaafar di Gong Kijang selepas koma hampir sebulan.

Solat Jumaat di Masjid Bukit Tok Beng. Berkesempatan bertemu dengan Ust Wan Ibrahim guru saya ketika di Sekolah Zainal Abidin Ladang. Juga bersembang ringkas dengan Dato Abd Rashid Ngah bekas ADUN Seberang Takir. Saya perkenalkan diri beliau apabila ditanya " saya YB Parlimen baru belajar". Kata beliau; ooo Dr Khairuddin, ana tengok anta dalam tv sahaja. Ini kali pertama bertemu. Tahniah. Teruskan kerja-kerja anta. Ana kenal baik toki anta Pok Ngoh Soh. Saya menambah; ya Dato, saya masih ingat ketika budak dahulu Dato datang ke rumah ketika ibu saya meninggal kemalangan lori di kg baru.
Petangnya mesyuarat Pusat Khidmat Parlimen seterusnya berkejar untuk majlis penyampaian hadiah pertandingan wau pemuda Kg Kesom.
Maghrib seperti biasa kuliah mingguan di Masjid Taqwa. Seterusnya jam 9.15 bergegas untuk usrah zon di felda Belara. Kehadiran ahli usrah sekitar22 orang. Jam 10.50 saya undur diri untuk ceramah penerangan di Pok Tuyu bersama Dato Raja Bahrin, YB Ust Hishamuddin dan Ust Kamaruzaman. Pulang ke rumah lebih kurang jam 1 pagi.

No comments:

Post a Comment