Saturday 5 October 2013

Kuliah Mingguan Khamis Malam Jumaat di Masjid Taqwa

Setiap hari Khamis malam Jumaat kecuali minggu kedua telah dirancangkan untuk saya berkuliah di Masjid Taqwa Batu 6. Kitab yang saya pilih untuk dibuat teks pengajian ialah Bahrul Mazi Syarah Jami' Tirmizi juz 19 Bal Ilmi dan Kitab al-Azkar karya Imam Nawawi. Semalam jumaat 4hb omt 2013 adalah siri ke 2 kuliah dengan kehadiran melebihi 200 ahli jamaah.
Antara tujuan kuliah ini diadakan ialah memberi peluang untuk saya bertemu dengan rakyat Kuala Nerus hampir saban minggu kerana lokasi Masjid Taqwa berada di pekan Batu 6 yang boleh dianggap sebagai bandar kecil Kuala Nerus. Rakyat boleh mengambil peluang bertemu dengan saya sekiranya ada permasalahan yang ingin diajukan.
Program ini adalah kuliah tetap saya yang kedua selepas Kuliah Mingguan Pagi Jumaat di Kg Baru, Seberang Takir yang telah saya jalankan sejak Dis 2008.

Semalam seorang ahli jamaah membawa anak kecilnya yang berhadapan dengan penyakitbuah pinggang yang gagal berfungsi sebaiknya untuk dijampi dan didoakan.


No comments:

Post a Comment