Wednesday 31 December 2014

Misi Sumbangan Banjir Dewan Ulamak PAS Pusat ke Parlimen Kuala Krai

Misi Sumbangan Banjir Dewan Ulamak PAS Pusat ke Parlimen Kuala Krai

Kuala Krai Isnin 29.12.2014 - Pusat Operasi Banjir Dewan Ulamak PAS Pusat telah berjaya turun ke Kuala Krai dalam misi sumbangan banjir di Dun Mengkebang, Dun Guchil dan Dun Manik Urai di bawah seliaan bersama YB Dato' Dr Khairuddin at-Takiri, YB Dato' Hassan Mahmod dan Dr Abu Bakar Abdullah.

Konvoi dari Pusat Operasi Banjir DUPP di Tawang diketuai Dato' Hasan Mahmod bergerak ke Kuala Krai dengan sebuah lori dan beberapa 4x4 dipenuhi pelbagai barangan. Mereka bergabung di Machang dengan konvoi dari Pusat Operasi Banjir DUPP dari Kuala Nerus di ketuai YB Dr Khairuddin dan Dr Abu Bakar Abdullah dengan kekuatan 2 buah lori dan 4 buah 4x4 dan beberapa buah kereta.

Rombongan disambut oleh YB Ustaz Abdul Latif Abd Rahman,  Adun Mengkebang di Keroh dan dibawa untuk mengagihkan sumbangan terus kepada mangsa-mangsa banjir di sekitar Mukim Keroh dengan diringi Penghulu Man.
Seterusnya rombongan ke Dun Guchil dan menyerahkan sumbangan yang telah dipek dengan baik kepada Ust Zulkifli Yaakob di Pusat Pengumpulan Sumbangan Dun Guchil di pekan Kuala Krai. Orang ramai berpusu-pusu beratur untuk menerima sumbangan dan mengutip serta memilih pakaian-pakaian yang disumbangkan.

Wajah-wajah mangsa yang hadir beramai-ramai untuk mengambil barangan sumbangan jelas kelihatan susah hati dan berduka menghiasi petang di Pusat Pengumpulan Sumbangan Dun Guchil yang dipenuhi dengan . Anak-anak yang memerlukan susu dan kain lampin. Para wanita memerlukan baju, tudung, pakaian solat dan tuala wanita. Keluarga yang memerlukan selimut dan tuala. Agihan pek makanan mengandungi beras, tepung, minyak, bihun dan biskut disambut dengan penuh gembira, bersyukur dan mengharap.

Konvoi seterusnya ke lokasi terakhir iaitu Dun Manik Urai yang terjejas teruk untuk menyerahkan sumbangan kepada wakil YB Hj Fauzi di Pusat Pengumpulan Sumbangan Banjir sebelum beransur pulang selepas jam 10 mlm.

Hari ini satu lagi konvoi Dewan Ulamak PAS Pusat dari Pusat Operasi Banjir di Taman Melewar dalam perjalanan ke Dun Mengkebang untuk menyerahkan 1 lori barangan. Konvoi diketuai Ustaz Najhan Arsyad, Setiausaha Lajnah Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat dan Ust Norazli Musa, Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Perak dan Dr Shihabuddin, Rektor Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad yang juga merupakan AJK DUPP.

Moga segala usaha mereka yang terlibat menyampaikan sumbangan menerusi Dewan Ulamak PAS Pusat diganjari dengan pahala dan gantian terbaik di dunia. Ucapan terima kasih dan penghargaan juga buat Unit Amal dan petugas-petugas dari Parlimen Kuala Nerus dan Dun Tawang yang mengiringi konvoi misi bantuan banjir dan para muslimat yang berusaha keras membungkus barangan dengan baik.

Kepada seluruh rakyat Malaysia, Dewan Ulamak PAS Pusat menyeru agar mereka segera melipat gandakan sumbangan kepada mangsa-mangsa banjir di seluruh Malaysia menerusi pelbagai pihak atau turun sendiri ke lokasi untuk berkongsi kesedihan dan seterusnya menceriakan mereka.

Sumbangan tunai boleh terus disalurkan ke akaun CIMB bernombor 8601765212 atas nama "Tabung Kebajikan Dewan Ulamak PAS Pusat". Sumbangan ke akaun boleh dimaklumkan untuk rekod ke 0137460000 (Dato Dr Khairuddin at-Takiri).

Sebarang sumbangan segera berupa 1 pek barangan sangat dialu-alukan seperti;
1. Minyak masak
2. Biskut
3. Gula
4. Tepung
5. Tuala wanita
6. Bihun
7. Susu kanak-kanak
8. 1 btl susu

Terima kasih.

Laporan oleh;

Yang Berkhidmat;
YB Ust Dato Dr Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri

Pengarah Operasi Banjir DUPP/ Ketua Penerangan Dewan Ulamak PAS Pusat / AJK PAS Pusat / Ahli Parlimen Kuala Nerus
0137460000.
(9 pg 30.12.2014 Jertih, Terengganu)

No comments:

Post a Comment