Wednesday 17 December 2014

Jawaban Buat Seorang Peguam Wanita - YB Ust Nik Abduh

Jawaban Buat Seorang Peguam Wanita.

PAS bersubahat dengan BN bawa isu Hukuman Jenayah Syariah (Hudud) demi menutup skandal 1MDB?

1) Agenda hudud PAS dah bawa sejak lebih 20 tahun. Macamana ia boleh dihentikan semata2 kerana isu 1MDB?

2) PAS konsisten menentang kemungkaran ekonomi sejak dulu dan PAS jelas melihat isu 1MDB sebagai kegagalan berterusan BN mengurus amanah wang rakyat dengan menyalahguna dan memperjudikannya.

3) Agenda PAS bukan hanya isu ekonomi. PAS memperjuang pembinaan Malaysia yang menyeluruh termasuk aspek pembinaan semula orang bersalah melalui hukuman yang mendidik yang ada di dalam hukuman Hudud. Buktikan bahawa aspek hukuman terhadap pesalah di dalam negara hari ini bukanlah isu besar yang boleh ditangguhkan?

4) Isu rompakan royalti minyak Kelantan yang sudah bertahun tahun adalah lebih besar kerana ia adalah hak rakyat yang pasti dan ia tak pula mengganggu usaha pekaksanaan hukuman Hudud. Mengapa isu 1MDB pula dijadikan alasan untuk sekat usaha pelaksanaan hukuman jenayah syariah?

5) PAS membina Malaysia dengan membina manusia, bukan sekadar membina Malaysia dengan membina ekonomi semata-mata.

6) Jika isu 1MDB berjaya menyekat PAS daripada memperjuangkan hak ugama, maka PAS sebenarnya telah masuk perangkap sekularisme samada oleh BN, DAP dan PKR serentak. Itu lagi teruk.

7) Perjuangan menegakkan syariah Islam adalah melewati kepentingan PAS dan BN. Ia adalah demi kebaikan dan keadilan untuk seluruh rakyat. Kelantan berikrar memulakannya.

Nik Mohamad Abduh bin Nik Abdul Aziz
AJK PAS PUSAT

No comments:

Post a Comment